torsdag 24 september 2015

Jo tack, det rullar

Av olika skäl så skriver jag inte så mycket om mitt jobb här. Ibland nämner jag det i förbigående, men inte så mycket mer än så. Hur som helst, för ett tag sedan så bytte jag spår på jobbet. Efter några år med drömforskartillvaro, med extremt få åtaganden mot någonting annat än mitt projekt, så tackade jag ja till ett chefsjobb. Jag har haft ledningsuppdrag i olika omgångar tidigare, men nu är det fråga om ett renodlat chefsuppdrag. Till övervägande del är det kul, spännande och utmanande (annars hade jag aldrig tackat ja...) men det innebär också en enorm förändring i vad jag gör om dagarna. Och hur mycket jag gör.

Så, nu på kvällskvisten förbereder jag löneförhandlingar. Svarar på mail. Och skriver formella inbjudningar som ska passera nitiska tjänstemän på ambassader. Jag gick dock hem klockan fyra, för att hämta kidsen.



Inga kommentarer: